Publicado el dia

SUPSA Supermercat Pujol creix un 15,5% i supera els 195 milions d’euros

• Durant 2020 Plusfresc va invertir més de dos milions d’euros per implementar a totes les seves botigues les mesures de seguretat necessàries per protegir la salut dels seus treballadors, clients i col•laboradors. A més, la companyia va contractar fins a 80 persones per satisfer l’augment de la demanda i va dur a terme una donació de 300.000 euros a entitats socials.

• Aquest 2021 l’empresa, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, consolidarà el seu compromís amb el territori lleidatà amb l’obertura de nous establiments a la zona, a més de continuar avançant en la digitalització amb l’objectiu d’adaptar-se als nous hàbits de compra dels consumidors.

• SUPSA Supermercat Pujol compta actualment amb 80 botigues situades, a més de Lleida, a Tarragona, Barcelona i la Franja de Ponent. En menys d’un any, la companyia, formada per quasi 1.500 col•laboradors, ha obert sis nous locals.

• L’empresa és líder en superfície de venda a Lleida amb una quota de mercat del 23,6%

Lleida, 9/03/2021 – SUPSA Supermercat Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialista en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2020 amb una facturació de 195.500.000 euros s/IVA, un 15,5% més que l’any anterior. Amb una quota de mercat del 23,6%, continua sent la cadena líder en superfície de venda a la província de Lleida.

La situació derivada de la Covid-19 va portar a la companyia a invertir 2.200.000 euros per fer front a la crisi sanitària: va posar material de prevenció i protecció a disposició dels seus treballadors, clients i col·laboradors, va extremar els serveis de neteja i desinfecció i va prendre mesures per facilitar la conciliació del personal en els moments més crítics de la pandèmia com, per exemple, ampliar els descansos dels empleats i proporcionar-los tres dies més de vacances. De fet, Plusfresc va contractar fins a 80 persones en els moments de més demanda per satisfer-ne el seu increment, tancant l’any amb prop de 1.500 empleats.

A més, la companyia va implementar un servei de compra per telèfon per a majors de 65 anys i persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, una decisió que tenia com a objectiu evitar que els grups poblacionals de més risc s’haguessin de desplaçar a la botiga i minimitzar així el risc de contacte. A això s’afegeix la donació a entitats socials que la cadena de supermercats va dur a terme per valor de 300.000 euros amb l’objectiu de contribuir a combatre els efectes econòmics de la Covid-19.

Segons Francisco González, director general de Plusfresc, “2020 va ser un any de reptes. La crisi sanitària ens va obligar a ser molt àgils i a adaptar-nos per garantir l’abastiment de productes bàsics a la població. Tot i això, el nostre objectiu principal va ser sempre el de garantir la salut i la seguretat de tots els nostres clients i empleats”.

L’increment de la demanda es va donar també a la web de compra online, la qual cosa va requerir que la cadena de supermercats posés tots els mitjans que estaven al seu abast per satisfer un nivell de peticions que es va arribar a doblar en els moments més àlgids del confinament. En aquest sentit, la intenció de l’empresa és continuar treballant aquest any per adaptar-se als nous hàbits de compra dels consumidors. “Creiem que la compra online ha arribat per quedar-se i volem seguir millorant aquest servei per proporcionar la millor experiència al nostres clients”, diu González.

Tres noves botigues i ampliacions el 2020
Durant l’any passat, la companyia va obrir tres noves botigues, dues d’elles a les comarques lleidatanes – Bell-lloc el mes de juny i Térmens el desembre -, i una altra a Barcelona (carrer Nicaragua), ciutat on disposa actualment de cinc establiments. A més, Plusfresc va ampliar el mes de maig la botiga d’Agramunt, on va afegir una peixateria amb servei de forn de peix gratuït i va ampliar l’assortiment de producte envasat, fruita i verdura i congelats, i va obrir el seu segon celler a Lleida, en concret, a la botiga de Nova Balàfia, consolidant així la seva aposta pel sector vinícola.
2021: continua l’aposta pel territori amb noves botigues a les terres de Lleida

En línia amb el seu compromís amb el producte de proximitat i el territori, Plusfresc centrarà aquest any el seu procés d’expansió en les comarques lleidatanes amb l’obertura a la zona de noves botigues que s’aniran concretant al llarg dels propers mesos. De fet, en aquestes primeres setmanes de l’any ha inaugurat ja tres nous establiments, situats a Corbins (Segrià), Rosselló (Segrià) i Palau d’Anglesola (Pla d’Urgell). La companyia continuarà buscant oportunitats de creixement també a Barcelona, ciutat que segueix essent una prioritat per l’empresa.
Entre els principals projectes de Plusfresc per aquest 2021 destaca la reforma de Sunka, botiga de format innovador situada a Lleida que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis al consumidor. “Volem convertir-la en un local diferenciador i mostra de l’esforç innovador de Plusfresc, tal i com vam aconseguir fa 20 anys quan la vam obrir per primer cop”, declara González.
Aquest 2021 la companyia també vol continuar apostant per la digitalització, per les 3S (sostenibilitat, empresa saludable i seguretat alimentaria) i per la omnicanalitat.
Actualment SUPSA Supermercat Pujol compta amb una xarxa de 80 establiments ubicats, a més de Lleida, a Tarragona, Barcelona i la Franja de Ponent.

Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 80 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1400 col•laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.