SUPSA Supermercats Pujol assoleix els 202 milions d’euros de facturació al 2024
La companyia continua mantenint el seu lideratge en superfície comercial a Lleida, amb un 21,3% de quota de mercat, i un total de 89 botigues en el conjunt de Catalunya i la Franja de Ponent.

Lleida, 01/07/2025- SUPSA Supermercats Pujol, propietària de la cadena de supermercats especialitzada en productes frescos Plusfresc, ha tancat l’exercici 2024 amb una facturació de 202,9 milions euros s/IVA, lleugerament per sobre de l’any anterior, en concret un 2,8%.
La companyia continua mantenint el seu lideratge en superfície comercial a Lleida, amb un 21,3% de quota de mercat, i un total de 89 botigues en el conjunt de Catalunya i la Franja de Ponent. El creixement del darrer any ha estat impulsat per l’obertura de cinc noves botigues, dues de les quals han estat trasllats per millorar la ubicació dels establiments.
Durant el nou pla estratègic 2025-2027, Plusfresc preveu una inversió de 15 milions d’euros amb l’objectiu, entre d’altres, d’arribar a les 100 botigues abans de finalitzar el 2027. Per aconseguir-ho, la companyia apunta a l’obertura -de com a mínim- tres nous establiments per any. Aquesta inversió també inclou la reforma d’una mitjana de sis botigues anuals amb l’objectiu d’aportar un valor afegit a l’experiència de compra, incorporant noves seccions com el celler, la fruita gourmet, o la secció de pernil i formatge, a més d’una nova imatge.
“En un context d’incertesa i canvis, estem satisfets perquè ens mantenim un any més en creixement, sent fidels al nostre compromís d’oferir productes de qualitat i proximitat. Volem continuar creixent per estar més a prop dels nostres clients amb nous establiments que reforcin la nostra presència a Catalunya, i seguirem innovant i creant noves fórmules per oferir la millor experiència de compra”, afirma Francisco González, Director General de Plusfresc.
El nou pla estratègic contempla fer focus en cinc àrees d’actuació: el clients i la millora de l’experiència de compra; el col·laboradors, on continuarà apostant pel desenvolupament professional a través de projectes com la Universitat Plusfresc i l’Escola de Frescos; la Salut, la Sostenibilitat i la Seguretat alimentària, amb el projecte de les 3S; i la innovació i la digitalització, amb projectes innovadors com un nou sistema d’aprovisionament de productes frescos basat en la intel·ligència artificial.
Compromís amb les famílies i l’estalvi
Des dels seus inicis, la companyia realitza accions per ajudar a l’estalvi del consumidor. En concret, durant el 2024, Plusfresc va dur a terme ofertes, promocions i vals de descompte personalitzats que es van traduir en un estalvi de gairebé 1,5 milions d’euros per a les famílies gràcies a la targeta de fidelització de Plusfresc.
La targeta de fidelització continua sent una eina clau en la relació amb els clients. Actualment, més de 140.500 persones la utilitzen activament, fet que representa el 84% de les vendes totals.
Tancament Pla Estratègic 2022 – 2024
L’any 2024 Plusfresc va tancar el seu Pla Estratègic 2022-2024 amb nou noves obertures i dues botigues que van canviar d’ubicació. En el darrer any, la companyia va inaugurar la seva primera benzinera, apostant per un model de negoci diferent; Bellver de Cerdanya, la primera botiga de Plusfresc a la zona, marcant un pas important en la seva presència a la Cerdanya; una nova botiga a Anglesola, a la província de Lleida; el primer supermercat a Terrassa, ampliant la seva projecció dins del territori català; i finalment, l’obertura a Golmés. A aquestes obertures se sumen dos canvis d’ubicació a Torregrossa i Baró de Maials (Lleida); i el Supermercat Perfectament Imperfecte en col·laboració amb la Fundació Aspros, un projecte innovador i pioner a les terres de Lleida.
La companyia ha tancat l’any amb una plantilla de 1.487 persones, gairebé un 5% més que l’any anterior, reafirmant el seu compromís amb la creació de llocs de treball estables i de qualitat. A més, l’empresa continua apostant per un model de negoci basat en el creixement sostenible, sense endeutament i amb el 100% del capital propi, que reinverteix de manera directa en l’activitat i el territori.
Amb aquests resultats, Plusfresc referma la seva aposta per un model de negoci arrelat al territori, compromès amb les persones, la sostenibilitat i el valor del producte fresc de qualitat.
Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 89 establiments ubicats a les províncies de Barcelona, Lleida, Tarragona i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1.400 col·laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.