El nostre blog

Publicado el dia

Què fer i què evitar al gimnàs

Saps què cal evitar i què fer al gimnàs, quan hi vas per primer cop?

Posar-se en forma és un dels propòsits d’any nou per excel·lència, però quan el gimnàs està tan ple pot arribar a ser desencoratjador -i és que amb tanta gent, és fàcil sentir-se intimidat: per això hem preparat aquesta guia que et farà sentir més segur o segura durant aquests primers dies.

Fes:

  • Retorna els pesos. Després d’aixecar pesos, torna’ls al lloc exacte d’on els has tret. No només és de bona educació, sinó que també és especialment important aquests dies amb tant de caos.  
  • Porta xancletes a la dutxa. Així evitaràs infeccions per fongs, molt habituals als gimnasos. 
  • Asseca les màquines. Tothom sua, entrenant. Encara que creguis que tu no, quan acabis de fer servir l’equipament neteja’l amb la teva tovallola o un tros de paper. 
  • Beu molta aigua. Porta la teva ampolla i beu molt sovint, encara que no tinguis set, aprofitant els descansos entre exercicis.
  • Porta el teu candau. No confiïs que en tindran al gimnàs, i així t’estalviaràs sorpreses desagradables el primer dia.
  • Tingues la teva rutina. Evita la sensació d’estar fora de lloc seguint una rutina. Molts gimnasos en tenen d’impreses adaptades als diferents nivells. Si no és el cas del teu, busca’n una a internet o parla amb un monitor.

Evita:

  • Fer exercici davant del prestatge dels pesos, perquè impedeixes l’accés de la resta d’esportistes. Agafa els pesos i aparta’t unes passes. 
  • Patir pel que pensaran de tu. La gent està massa ocupada amb les seves pròpies rutines com per perdre el temps jutjant a la gent. I encara que tinguessin temps, per què haurien de fer-ho? Si tens un hobbie que t’apassiona, no t’agrada veure com més gent el descobreix? 
  • Incomodar a la gent. No t’esperis just al costat de la màquina que necessites, mirant fixament a la persona que l’està fent servir. Utilitza’n una altra o espera’t a certa distància a que acabi. 
  • Afeitar-se. El gimnàs no és el lloc adequat per afeitar-se o depilar-se.
  • Asseure’t a màquines que no estàs fent servir, ja que algú altre potser sí que la necessita.
  • Tenir por de fer preguntes. Si no tens clar com funciona la maquinària esportiva et pot fer més mal que bé. Així que no pateixis i si tens qualsevol dubte, tant els monitors com la resta d’esportistes estaran encantats d’ajudar-te. 

I sobretot recorda que fins i tot el més expert del gimnàs va haver de començar algun dia, així que no pateixis pel que pensaran de tu i gaudeix de l’exercici.