El nostre blog

Publicado el dia

Com complir els teus propòsits d’any nou

Al Projecte Empresa Saludable de Plusfresc, treballem per millorar el benestar físic i emocional de les nostres col·laboradores i col·laboradors. Com que la salut comença pels nostres hàbits, aquest 2020 et volem ajudar a crear-ne de nous: 

  1. Què, quan, com. Un propòsit no serveix de res si no es tradueix en un pla específic per aconseguir-lo. Com pots transformar aquesta meta en un hàbit diari? Has de pensar en un objectiu mesurable i saber el temps que hi dedicaràs i quan. 
  2. Pensa en petit. Si ho intentes fer tot de cop, el més probable és que t’acabis desanimant. Comença per una cosa tan ridículament fàcil que et sigui impossible no fer-la, com per exemple una flexió. 
  3. Substitueix enlloc d’eliminar. Si el que vols no és crear un hàbit nou, sinó deixar-ne un de negatiu (com per exemple, fumar), el millor és canviar aquesta activitat per una altra d’agradable. 
  4. Si t’equivoques, segueix endavant. No et recreïs en els teus errors ni llancis la tovallola per culpa d’un moment de debilitat. Si vas conduint i et saltes un semàfor, no et saltes tots els semàfors següents, oi?
  5. Tria’n pocs. Idealment t’hauries de centrar només en un propòsit, però si això no és possible intenta que no siguin més de tres.
  6. Visualitza els teus objectius. Escriu-los, col·loca’ls a algun lloc ben visible i repassa’ls sovint. Una bona manera és posar-te’ls de fons de pantalla al mòbil.
  7. Fes servir la tècnica del calendari. Cada dia que compleixis el teu propòsit fes una creu al calendari. Quan tinguis una cadena prou llarga et sabrà greu trencar-la i et donarà la força per continuar.
  8. No descartis la idea abans d’hora. Dona-li un mes, de principi a fi, per valorar si realment aquest propòsit és per a tu. Si al final veus que no, no passa res, canvia’l -però que sigui després d’haver-li dedicat 30 dies.
  9. Anticipa els problemes que et trobaràs. Pensa en quan és possible que no puguis complir els teus propòsits: dies que saps que estaràs massa cansat o cansada, festes o plans d’última hora… tot el que se t’acudeixi, i tingues un pla per contrarestar-los.
  10. Fes servir recompenses. Pensa en petits premis per a recompensar el teu esforç d’aquests primers dies: han de ser coses que et facin feliç i que no vagin en contra del teu propòsit. Més endavant pots passar a premis mensuals i finalment a premis anuals.  

És igual quants cops hagis intentat fer esport, aprendre anglès o deixar de fumar: el 2020 encara està per escriure.