Publicado el dia

Plusfresc se suma a la campanya Som gent de profit contra el malbaratament alimentari

La iniciativa, impulsada per l’Agència de Residus de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, té com a finalitat conscienciar la població contra el malbaratament dels aliments

• Durant aquest cap de setmana, la cadena de supermercats lleidatana regalarà als clients de les seves botigues de Barcelona una calculadora que proporciona informació sobre les racions de menjar recomanades per una persona adulta
• A més, s’instal•laran a la secció de fruita i verdura de les botigues Plusfresc barcelonines una sèrie de consells sobre tractament i conservació dels aliments
• Segons la guia Un consum més responsable d’aliments, elaborada per la Universitat Autònoma de Barcelona, en l’actualitat es llancen a Catalunya 260.000 tones anuals de menjar.


Lleida, 28/novembre/2017,- Plusfresc, cadena de supermercats lleidatana especialista en productes frescos, ha fet un pas més en la seva lluita contra el malbaratament alimentari al sumar-se a la campanya Som gent de profit. La iniciativa, impulsada per l’Agència de Residus de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, té com a objectiu conscienciar la població sobre la despesa econòmica i de recursos naturals que suposa llançar els aliments. I és que, segons la guia Un consum més responsable d’aliments, elaborada per la Universitat Autònoma de Barcelona, a Catalunya es llancen actualment 260.000 tones anuals de menjar, el que equival a 34,9 quilos per habitant l’any.
A través de la seva col·laboració amb la campanya, les dues botigues que Plusfresc té a Barcelona regalaran durant els dies 1 i 2 de desembre als seus clients una calculadora amb la que podran consultar les racions de menjar recomanades per a una persona adulta. A més, es penjaran a les seccions de fruita i verdura d’aquestes mateixes botigues cartells amb consells sobre tractament i conservació d’aquest tipus de productes.
“Fa molts anys que a Plusfresc impulsem iniciatives destinades a lluitar contra el malbaratament alimentari. Amb aquesta campanya, tenim una nova oportunitat de posar el nostre gra de sorra en l’assoliment d’aquest objectiu”, afirma Rafel Oncins, responsable de RSE a Plusfresc.
Una lluita amb història
La lluita contra el malbaratament alimentari és un dels principals objectius de Plusfresc, que porta més de 20 anys buscant noves sortides a aquells productes que es troben en bon estat però no es poden comercialitzar.
Així, des de l’any 1997, la cadena manté un ferm compromís amb entitats solidàries i ONG’s, a qui dóna tots els productes que considera que ja no són comercialitzables, ja sigui perquè estan propers a la data de caducitat o per qüestions relacionades amb defectes en l’etiquetatge o en l’envàs.
En un primer moment, aquests productes es transportaven des de les botigues de Plusfresc al magatzem central, fins on les diferents entitats es desplaçaven per poder-los recollir. No obstant, fa 10 anys la companyia va decidir donar un pas més en el seu compromís contra el malbaratament alimentari incorporant la recuperació dels productes frescos – peix, carn, fruita, verdura i pa -. “Vam decidir incloure un servei de transport especial que ens permetés escurçar el temps entre la recollida i el repartiment dels aliments a les organitzacions benèfiques. D’aquesta manera, preservàvem la frescor i la qualitat dels aliments entregats, facilitant així l’acompliment d’un compromís que per nosaltres és absolutament necessari”, assegura Rafel Oncins.
Entre els trets més importants d’aquest sistema organitzatiu destaca el fet que les entitats benèfiques tenen assignats els supermercats Plusfresc pels quals poden passar a recollir els productes. “En altres casos, ho recollim i ho distribuïm nosaltres”, explica Oncins. Així s’aconsegueixen repartir els excedents de forma equitativa entre les diverses organitzacions. Germanetes, Banc dels Aliments, Arrels, Jericó, Creu Roja, Reto, Nueva Frontera, Fundació Rosa Oriol i Cottolengo del Padre Alegre són algunes de les entitats beneficiàries.
Sobre SUPSA Supermercats Pujol
SUPSA és l’empresa líder en distribució d’alimentació a les comarques lleidatanes. Actualment, compta amb 72 establiments ubicats a Barcelona, Lleida, Tarragona, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa i la Franja de Ponent. La companyia, fundada l’any 1929, té un equip format per més de 1000 col·laboradors. A més de la seva insígnia principal, Plusfresc, compta amb una botiga de format innovador que busca millorar l’experiència de compra i oferir nous serveis, Sunka.